Acai Berry – adviezen, prijs, waar te kopen, origineel, of is het de moeite waard?

[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Acai bessen zijn een Braziliaanse “superfruit.” Ze zijn afkomstig uit de Amazone regio waar ze zijn een hoofdvoedsel.

Echter, ze hebben onlangs verworven populariteit wereldwijd en worden geprezen voor zijn bijzonder gunstig zijn voor de gezondheid en het welzijn.

Deze donker paarse vruchten zeker packs veel voeding, en het kan zelfs een aantal voordelen voor de gezondheid, met inbegrip van de 5 beschreven in dit artikel.

Wat AreAcai Berry?

Acai bessen zijn 1-inch (2,5 cm) ronde vruchten die groeien op acai palmbomen in de regenwouden van Midden- en Zuid-Amerika. Ze hebben een donker paarse huid en geel vruchtvlees rond een groot zaad.

Omdat ze putten zoals abrikozen en olijven bevatten, zijn ze technisch gezien geen bes, maar eerder een steenvruchten. Toch zijn ze meestal aangeduid als bessen.

In het Amazone regenwoud Acai Berry regelmatig begeleiden maaltijden.

Om ze eetbaar te maken, worden ze geweekt om de taaie buitenste huid te verzachten en vervolgens fijngestampt om een ​​donkerpaarse pasta.

Ze hebben een aardse smaak die vaak wordt omschreven als een kruising tussen bramen en ongezoete chocolade.

FreshAcai Berry hebben een korte houdbaarheid en zijn niet beschikbaar buiten waar zij worden geteeld. Als uitvoer, worden ze verkocht als een bevroren vruchtenmoes, poeder of geperst sap.

Acai bessen worden soms ook gebruikt om de smaak van voedingsmiddelen, met inbegrip van jelly beans en ijs, terwijl sommige non-food items zoals body crèmes bevatten acai olie.

1. Ze zijn voedzame

Acai bessen hebben een unieke nutritionele profiel voor een vrucht, omdat ze een beetje veel vet en weinig suiker bent.

100 g bevroren fruit pulp de volgende voedingsanalyse (1):

  • Calorieën: 70
  • Fat: 5 gram
  • Verzadigd vet: 1,5 gram
  • Koolhydraten: 4 gram
  • Sugar: 2 gram
  • Fiber 2 gram
  • Vitamine A: 15% van de ADH
  • Calcium: 2% van de ADH
READ  Man Power - adviezen, prijs, waar te kopen, origineel, of het is het waard

Volgens een Venezolaanse studie Acai Berry tevens andere sporenelementen, zoals chroom, zink, ijzer, koper, mangaan, magnesium, kalium en fosfor (2).

Maar sommigen van acai de meest krachtige voordelen voor de gezondheid zijn afkomstig van plantaardige stoffen.

De meest opmerkelijke één daarvan is anthocyanen, die hun diepe paarse kleur en fungeren giveAcai Berry als antioxidanten in het lichaam.

U kunt ook anthocyanen in andere blauw, zwart en paars voedsel, zoals zwarte bonen en bosbessen vinden.

2. Ze zijn geladen met antioxidanten

Antioxidanten zijn belangrijk omdat ze de schadelijke effecten van vrije radicalen in het lichaam te neutraliseren.

Als vrije radicalen niet worden geneutraliseerd door anti-oxidanten, kunnen cellen beschadigen en leiden tot een aantal ziekten, zoals diabetes, kanker en hartziekten (3).

acaibessen een ongelooflijk grote hoeveelheid antioxidanten, randen je meer antioxidantrijke vruchten zoals bosbessen en bosbessen (4).

De antioxidant in voedingsmiddelen wordt kenmerkend gemeten door een Oxygen Radical absorptie Capacity (ORAC) score.

Bij acai, 100 gram bevroren pulp heeft een ORAC van 15.405, terwijl dezelfde hoeveelheid bosbessen heeft een score van 4669 (4).

Deze antioxidant activiteit afkomstig van een aantal plantenstoffen in acai, zoals anthocyanen (5, 6).

In 2008, onderzoekers gaven 12 vasten vrijwilligers acai pulp, acaisap, appelmoes of een drankje zonder antioxidanten op vier verschillende momenten en vervolgens hun bloed getest op anti-oxidanten (7).

Zowel acai pulp en appelmoes verhoogde antioxidanten deelnemers, wat betekent dat de antioxidanten in acai zijn goed geabsorbeerd in de darm (7).

Het geeft ook aan dat acai pulp is een betere bron van antioxidanten dan acaisap.

3. Ze kunnen verbeteren cholesterolgehalte

Animal studies hebben gesuggereerd dat acai kunnen helpen bij het verbeteren cholesterolgehalte door het verlagen van de totale en LDL-cholesterol (8, 9, 10).

En het is mogelijk dat het een soortgelijk effect bij mensen zou kunnen hebben.

A 2011 studie had 10 volwassenen met overgewicht eten acai smoothies tweemaal daags gedurende een maand. Over het algemeen hadden zij lagere totale en “slechte” LDL-cholesterol aan het einde van de studie (11).

Echter, er waren een paar nadelen aan deze studie. Het was klein, had geen controlegroep en ontving de financiering van een primaire leverancier van acai.

READ  Max Enhancer - adviezen, prijs, waar te kopen, origineel, of is het de moeite waard?

Hoewel meer onderzoek nodig is, is het mogelijk dat de anthocyanen in acai verantwoordelijk zijn voor hun positieve invloed op het cholesterolgehalte zou kunnen zijn, omdat studies deze plant verbinding tot verbeteringen in HDL en LDL-cholesterol (12) zijn met elkaar verbonden.

Bovendien, acai bevat plantensterolen, die cholesterol worden geabsorbeerd door het lichaam (10) te voorkomen.

4. Ze hebben een mogelijke anti-kanker Effect

Hoewel niemand levensmiddel een magische schild tegen kanker, sommige voedingsmiddelen is bekend dat kankercellen stoppen vormen en verspreiden.

Zowel reageerbuis en dierlijke studies hebben dit soort antikanker effect acai (13, 14, 15, 16, 17) geopenbaard.

In muizen, acai pulp is de incidentie van colon- en blaaskanker (14, 15) verminderd.

Echter, een tweede studie bij muizen vond dat het geen effect op maagkanker (18) heeft.

De onderzoekers hebben geconcludeerd dat acai een rol spelen in de behandeling van kanker in de toekomst zou kunnen hebben, is nog meer onderzoek nodig, met inbegrip van de mens.

5. Ze Kan Boost Brain Functie

De vele plantaardige stoffen in acai kan ook je hersenen te beschermen tegen schade als je ouder wordt (19).

Verschillende studies hebben aangetoond dat dit soort beschermend effect bij proefdieren (19, 20, 21, 22).

De antioxidanten in acai tegen de schadelijke effecten van ontsteking en oxidatie in hersencellen, die een negatieve memory leren (21) kunnen beïnvloeden.

In één onderzoek acai hielp ook verbetering van het geheugen bij ouder wordende ratten (22).

Een van de manieren waarop de hersenen blijft gezond is door het schoonmaken van cellen die toxische of niet langer werken, een proces dat bekend staat als autofagie. Het maakt weg vrij voor nieuwe zenuwen te vormen, het verbeteren van de communicatie tussen hersencellen.

Als je ouder wordt, dit proces werkt minder efficiënt. Echter, in het laboratorium, acai extract heeft bijgedragen aan dit “housekeeping” reactie in de hersenen cellen (23) te stimuleren.

mogelijke nadelen toAcai Berry

Aangezien acai is een gezonde, antioxidant-rijke vruchten, zijn er niet heel veel nadelen aan het eten ervan.

READ  Eretron Aktiv - adviezen, prijs, waar te kopen, origineel, of is het de moeite waard?

Echter, een woord van waarschuwing is om de bijbehorende gezondheidsclaims niet overschatten.

Terwijl het eerste onderzoek is veelbelovend, hebben studies over de effecten op de gezondheid van de mens klein en schaars.

Daarom is het belangrijk om de gezondheidsclaims met een korreltje zout te nemen.

Houd er ook rekening mee dat als je het als een pre-verwerkte pulp koopt, controleer dan het ingrediënt label en zorg ervoor dat het heeft geen toegevoegde ingrediënten.

Een deel van de puree hebben een zeer hoog gehalte aan toegevoegde suiker.

How to Eat Acai

Sinds freshAcai Berry hebben een korte houdbaarheid, zijn ze voornamelijk geëxporteerd en op grote schaal beschikbaar in drie hoofdvormen -. Puree, poeders en sappen

Het sap wordt geladen met anti-oxidanten, maar het is ook de hoogste in suiker en weinig vezels. Hoewel, indien gefiltreerd, het sap kan minder antioxidanten (7) bevatten.

Het poeder levert de meest geconcentreerde hoeveelheid voedingsstoffen, waardoor u vezels en vet, alsook plantencellen verbindingen.

Dat gezegd zijnde, de puree is waarschijnlijk de beste manier om de smaak ofAcai Berry genieten.

Een Acai bowl maken Meng ongezoete bevroren puree met water of melk om te zetten in een smoothie-achtige basis voor broodbeleg.

Toppings kunnen onder meer gesneden fruit of bessen, geroosterde kokos vlokken, notenpasta, cacaobonen of chia zaden.

U kunt ook een kom met behulp van acai poeder. Meng het in uw favoriete smoothie recept, dan bovenkant met uw favoriete add-ins.

The Bottom Line

Door hun hoge gehalte aan antioxidanten Acai Berry hebben veel potentiële voordelen voor de gezondheid.

Ze zijn geladen met krachtige plantaardige stoffen die fungeren als antioxidanten en voordelen voor uw hersenen, het hart en de algehele gezondheid kunnen hebben.

Ze leveren ook gezonde vetten en vezels, waardoor ze een over het algemeen gezond voedsel.

Geniet van acai als een smoothie of een kom, maar kijk uit voor de toegevoegde suikers die vaak worden aangetroffen in de sappen en bevroren puree.

Marjoleine Nines
Over Marjoleine Nines 87 Artikelen
In het geval van Marjoleine Nines valt meer dan alleen op te letten, maar de twee grootste dingen die je moet weten, zijn dat ze sceptisch en empathisch zijn."" Natuurlijk zijn ze ook vooruitziend, rechtop en gevoelig, maar deze zijn ook in balans door haatgevoelig te zijn . Haar attente aard is echter waar ze zo bekend om is. Vaak zullen mensen erop rekenen en haar tolerantie vooral wanneer ze troost of steun nodig hebben.Niemand is perfect natuurlijk en Marjoleine heeft ook veel minder gunstige eigenschappen. Haar onaangename aard en obsessieve aard veroorzaken veel grieven op vaak persoonlijke niveaus. Gelukkig schittert haar empathie op de meeste dagen helderder.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*